• zaloguj się
  • zarejestruj się
  • Kreator CV|
  • Usługi|
  • Oferty pracy|
  • Poradniki|
  • Cennik|
  • Kontakt

Polecane artykuły

IT: co czwarta firma rozważa redukcje etatów

Od października do grudnia 38% firm IT w Polsce planuje rekrutacje nowych pracowników, 27% rozważa...

Jesienny boom rekrutacyjny w usługach medycznych, farmacji i biotechnologii

Okres październik-grudzień będzie niemal rekordowy w kontekście rekrutacji do branży usług medycznych...

SOFTSWISS trzeci rok z rzędu wspiera kampanię „Różowy Październik”

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, kontynuuje...

46 proc. pracowników z pokolenia Z doświadczyło wypalenia zawodowego

Wypalenie zawodowe to poważny problem, którego doświadczają pracownicy z każdego sektora i pokolenia na...

Co po rozmowie kwalifikacyjnej?

 

Rozmowa kwalifikacyjna bywa decydującym etapem naszej rekrutacji. Czy jednak po jej odbyciu pozostaje nam jedynie bierne czekanie na decyzję potencjalnego pracodawcy? Okazuje się, że niekoniecznie.

 

 

Przede wszystkim warto już podczas samej rozmowy dowiedzieć się, w jakim terminie możemy spodziewać się ewentualnego kontaktu. Można także się zapytać o formę, w jakiej zostaniemy poinformowani w sprawie decyzji odnośnie naszego zatrudnienia (mailowo, telefonicznie). Sami także możemy skontaktować się z firmą z zapytaniem o przebieg rekrutacji po upływie wyznaczonego terminu (bądź po około 2 tygodniach, w przypadku, gdy termin nie był określony).

 

Po rozmowie kwalifikacyjnej warto wysłać krótki e-mail do osoby, która przeprowadzała z nami rekrutację z podziękowaniem za poświęcony nam czas. Jest to mało popularne w naszym kraju, daje, więc możliwość wyróżnienia się na tle innych kandydatów. Taki list powinien być wysłany do 2-3 dni po rozmowie kwalifikacyjnej. Można w nim podkreślić nasze zainteresowanie stanowiskiem, ewentualnie uzupełnić informacje, których zapomnieliśmy podać w trakcie rozmowy. Oczywiście list taki powinien być zwięzły i niezbyt wylewny, choć nie może być też szablonowy.

 

Tak, więc nawet, gdy mamy wrażenie, że nasza rozmowa kwalifikacyjna nie była idealna, możemy jeszcze próbować wpłynąć na ewentualnego pracodawcę, tak by pozytywnie rozpatrzył naszą kandydaturę.

 

Warto zaznaczyć, że w Polsce nie ma prawa, które nakazywałoby pracodawcy poinformowanie nas o negatywnym przebiegu rekrutacji, ani o przyczynie takiej decyzji. Zależy to już od indywidualnej kultury danej firmy. Tak, więc w przypadku, gdy nikt się z nami ponownie nie kontaktuje po upływie około 2 tygodni od rozmowy kwalifikacyjnej możemy dla pewności skontaktować się z daną firmą, lub po prostu zająć się szukaniem innych ofert pracy.

 

W przypadku, gdy jednak jesteśmy informowani o tym, że nie udało nam się uzyskać stanowiska warto spróbować dowiedzieć się o przyczynę takiej decyzji. Może to nam pomóc ustrzec się od popełnionych błędów, czy zwrócić uwagę na to, co należałoby poprawić przy przechodzeniu następnej rekrutacji. Być może dzięki temu decyzja następnego potencjalnego pracodawcy będzie już pozytywna.

 

 

powrót

  • O nas|
  • Kreator CV|
  • Profesjonalne CV|
  • Konsultacje|
  • Poradniki|
  • Regulamin|
  • Polityka prywatności|
  • Współpraca|
  • Kontakt

© 2015 - 2025 CV.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.