• zaloguj się
  • zarejestruj się
  • Kreator CV|
  • Usługi|
  • Oferty pracy|
  • Poradniki|
  • Cennik|
  • Kontakt

Polecane artykuły

IT: co czwarta firma rozważa redukcje etatów

Od października do grudnia 38% firm IT w Polsce planuje rekrutacje nowych pracowników, 27% rozważa...

Jesienny boom rekrutacyjny w usługach medycznych, farmacji i biotechnologii

Okres październik-grudzień będzie niemal rekordowy w kontekście rekrutacji do branży usług medycznych...

SOFTSWISS trzeci rok z rzędu wspiera kampanię „Różowy Październik”

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, kontynuuje...

46 proc. pracowników z pokolenia Z doświadczyło wypalenia zawodowego

Wypalenie zawodowe to poważny problem, którego doświadczają pracownicy z każdego sektora i pokolenia na...

4 na 10 polskich pracodawców obszaru transportu, logistyki i motoryzacji planuje nowe rekrutacje,
a 5 na 10 nie chce zmian w strukturze zatrudnienia

 

 

Choć miniony kwartał był dla branży transportu, logistyki & motoryzacji mniej optymistyczny, wygląda na to, że pracodawcy planują ponowne wzmacnianie zespołów. Od początku lipca do końca września 40% polskich pracodawców tego obszaru zapowiada chęć zatrudnienia nowych pracowników, a 46% nie przewiduje żadnych zmian kadrowych. Jedynie 13% ankietowanych firm wskazuje na konieczność redukcji zatrudnienia. Na takie dane wskazuje raport 'Barometr ManpowerGroup Perspektyw Zatrudnienia' przedstawiający plany rekrutacyjne firm na III kwartał tego roku. 

 

Dane zaprezentowane w raporcie 'Barometr ManpowerGroup Perspektyw Zatrudnienia' wskazują na to, że w najbliższym czasie najwięcej organizacji z sektora transportu, logistyki & motoryzacji chce pozostawić zatrudnienie na dotychczasowym poziomie (46%). Prognoza netto zatrudnienia, będąca barometrem rynku pracy i pokazująca plany firm związane z pozyskiwaniem nowych kadr, wyniosła +27%. Jest to wzrost o 32 punkty procentowe względem II kwartału 2024 roku, wskaźnik ten jest także większy o 30 punktów procentowych porównując dane badania w ujęciu rocznym.

 

- Dane wskazują na czas rozwoju sektora logistyki, transportu i motoryzacji oraz wzrost optymizmu wśród pracodawców - mówi Bartłomiej Deleżyński, ekspert rynku pracy, manager rozwoju biznesu w Manpower. - Na rynku przewiduje się zwiększoną liczbę dostępnych miejsc pracy, co może prowadzić do poprawy wskaźnika poziomu bezrobocia oraz zwiększenia konkurencji wśród pracodawców o wykwalifikowanych pracowników. Firmy coraz chętniej inwestują w rozwój infrastruktury logistycznej, automatyzacji magazynowej, czy floty pojazdów, co jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie na usługi transportowe oraz logistyczne. Mowa tutaj zarówno o rynku krajowym, jak i międzynarodowym - dodaje ekspert i podkreśla, że w obliczu rosnącego zapotrzebowania na usługi tego sektora, organizacje poszukują przede wszystkim wykwalifikowanych pracowników z doświadczeniem w logistyce, zarządzaniu łańcuchem dostaw oraz obsłudze nowoczesnych technologii. - Najbardziej pożądane umiejętności to te związane z zarządzaniem, optymalizacją procesów, ale też nowymi technologiami i automatyzacją. Wzrost zastosowania tego typu rozwiązań w logistyce wymaga pracowników potrafiących działać

z systemami zarządzania magazynem, ERP. Dodatkowo nie należy zapominać o zapotrzebowaniu

na pracowników magazynów, operatorów wózków widłowych, kierowców ciężarówek i dostawcach, którzy także odgrywają niezwykle ważną rolę dla całego sektora - podsumowuje Bartłomiej Deleżyński.

 

Dane zebrane przez ManpowerGroup prezentują także plany rekrutacyjne organizacji w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA). W III kwartale pracodawcy branży transportu,

logistyki & motoryzacji tego obszaru deklarują prognozę netto zatrudnienia na poziomie +23%. Nowe rekrutacje planuje 44% organizacji, 21% liczy się z koniecznością redukcji etatów, a 1% firm nie zna planów rekrutacyjnych na nadchodzące miesiące. 34% pracodawców branży transportu,

logistyki & motoryzacji w EMEA chce pozostawić zatrudnienie na niezmienionym poziomie.

 

Autor: Monika Majewska | Senior PR & Content Marketing Specialist ManpowerGroup Polska

 

Materiał partnera.

 

powrót

  • O nas|
  • Kreator CV|
  • Profesjonalne CV|
  • Konsultacje|
  • Poradniki|
  • Regulamin|
  • Polityka prywatności|
  • Współpraca|
  • Kontakt

© 2015 - 2025 CV.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.