• zaloguj się
  • zarejestruj się
  • Kreator CV|
  • Usługi|
  • Oferty pracy|
  • Poradniki|
  • Cennik|
  • Kontakt

Polecane artykuły

IT: co czwarta firma rozważa redukcje etatów

Od października do grudnia 38% firm IT w Polsce planuje rekrutacje nowych pracowników, 27% rozważa...

Jesienny boom rekrutacyjny w usługach medycznych, farmacji i biotechnologii

Okres październik-grudzień będzie niemal rekordowy w kontekście rekrutacji do branży usług medycznych...

SOFTSWISS trzeci rok z rzędu wspiera kampanię „Różowy Październik”

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, kontynuuje...

46 proc. pracowników z pokolenia Z doświadczyło wypalenia zawodowego

Wypalenie zawodowe to poważny problem, którego doświadczają pracownicy z każdego sektora i pokolenia na...

3 na 10 pracodawców branży transportu, logistyki i motoryzacji planuje dodatkowe rekrutacje z początkiem nowego roku

 

 

Od stycznia do końca marca 2024 roku 33% firm sektora transportu, logistyki & motoryzacji chce poszukiwać nowych rąk do pracy, z koniecznością redukcji liczby etatów liczy się 15% organizacji, a 8% pracodawców nie zna jeszcze planów rekrutacyjnych na najbliższy czas. Żadnych zmian w strukturach zespołów nie planuje natomiast 44% przedsiębiorstw tej branży. Takie dane płyną z najnowszego raportu 'Barometr ManpowerGroup Perspektyw Zatrudnienia', w ramach którego firmy zdradzają swoje plany rekrutacyjne na I kwartał nadchodzącego roku. 

 

Raport 'Barometr ManpowerGroup Perspektyw Zatrudnienia' pokazuje, że w pierwszym kwartale 2024 roku pracodawcy sektora transportu, logistyki i motoryzacji mają duży apetyt rekrutacyjny - prognoza netto zatrudnienia, będąca barometrem rynku pracy i pokazująca plany firm związane

z pozyskiwaniem nowych kadr, wynosi tutaj bowiem +21%. Jest to jedna z najwyższych wyników spośród 8 analizowanych obszarów, a jego wskaźnik wzrósł o 16 punktów procentowych

w porównaniu rocznym, a także o 3 punkty procentowej w ujęciu kwartalnym. Oznacza to, że osoby planujące zmiany mogą spodziewać się wielu ofert pracy oraz możliwości rozwoju.

 

- Sektor transportu, logistyki i motoryzacji odnotował jedną z najwyższych prognoz netto zatrudnienia spośród 8 analizowanych sektorów. Oznacza to zwiększenie ilości ofert pracy na rynku dla osób planujących zmianę obecnego pracodawcy lub poszukujących zatrudnienia - mówi Bartłomiej Deleżyński, Business Development Manager w Manpower. Z perspektywy pracownika sektora, prognoza pokazuje możliwości rozwoju zawodowego. Osoby zatrudnione w tym obszarze mogę spodziewać się częstszych awansów, zarówno poziomych jak i pionowych. Dla pracodawców będzie to czas w którym istotnym elementem będzie zadbanie o pracownika. Wzmożone poszukiwanie talentów sprawi, że na rynku pojawią się oferty konkurencyjne pod kątem wynagrodzenia, benefitów

i  możliwości rozwoju osobistego. Taka sytuacja umożliwi zarówno kandydatom, jak i pracownikom sektora transportu, logistyki i motoryzacji negocjację lepszych warunków zatrudnienia, w tym także wyższego wynagrodzenia. Efektem wzmożonej rekrutacji w nadchodzącym okresie będzie także skupienie pracodawców na strategii wzmacniania zespołów oraz utrzymanie talentów wewnątrz organizacji - dodaje ekspert. 

​

Magazynier i operator wózka widłowego stanowiskami z największą liczbą ofert

 

Według danych Job Market Insights, od początku października do połowy grudnia w polskiej sieci pojawiło się ponad 52 tys. ogłoszeń kierowanych do kandydatów obszaru transportu i logistyki. Firmy najczęściej poszukiwały pracowników na stanowiska magazyniera, operatora wózka widłowego, pracownika magazynu, kierowcy oraz spedytora międzynarodowego. Na najwięcej możliwości zatrudnienia mogły liczyć osoby z Warszawy, Wrocławia, Krakowa, Gdańska i Poznania. - Sektor transportu, logistyki i motoryzacji to najwięcej możliwości pod kątem liczby ofert pracy dla kandydatów z okolic Warszawy, Wrocławia, Krakowa, Gdańska, a także Poznania i Łodzi. Miasta te nie są przypadkowe - to właśnie w ich okolicach istnieją lub powstają zakłady oraz magazyny z sektora. Cała Polska pod kątem położenia jest atrakcyjna dla inwestorów z obszaru transportu, logistyki

i motoryzacji - zainteresowaniu służy przede wszystkim duża dostępność gruntów oraz stosunkowo niska cena ziemi. Powyższe lokalizacje są najbardziej atrakcyjne dla branży, stąd też w ich okolicach pojawiają się nowe inwestycje - dodaje ekspert.

 

Branża transportu, logistyki i motoryzacji w regionie EMEA

 

Raport ManpowerGroup prezentuje także plany rekrutacyjne firm zlokalizowanych w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA). Jak pokazuje analiza, pracodawcy sektora transportu, logistyki

i motoryzacji patrzą na I kwartał tego roku z jeszcze większym optymizmem, niż firmy zlokalizowane

w Polsce. Prognoza netto zatrudnienia w tym sektorze dla regionu EMEA na czas od pierwsze miesiące nowego roku to +28%. Wzmożone działanie rekrutacyjne planuje 41% organizacji, 16% liczy się z koniecznością redukcji etatów, a 3% organizacji nie zna planów rekrutacyjnych na nadchodzące miesiące. 40% pracodawców tej branży w regionie EMEA chce pozostawić zatrudnienie na dotychczasowym poziomie.

 

- W ostatnich miesiącach firmy najczęściej poszukiwały pracowników na stanowiska magazyniera, operatora wózka widłowego, pracownika magazynu, kierowcy oraz spedytora międzynarodowego.

Są to ciągle stanowiska charakterystyczne dla sektora. Na pewno wyzwaniem i jeszcze większym skupieniem rekrutacyjnym będzie objęte stanowisko operatora wózka widłowego. Przepisy które likwidują od 1 stycznia bezterminowe uprawnienia, sprawią, że osoby posiadające je będą łakomym kąskiem dla rynku. Sektor transportu, logistyki i motoryzacji  mocno się zmienia z perspektywy rozwijającej się automatyzacji i robotyki. To kwestia szczególnie istotna pod względem zasobów ludzkich, gdzie w najbliższej przyszłości będziemy mieli do czynienia z zupełnie innymi kompetencjami wymaganymi od pracowników magazynowych. Niemniej jednak nic nie zastąpi pracy człowieka - nie widać zatem perspektyw, aby praca ludzka została w magazynach zastąpiona przez roboty - podsumowuje Bartłomiej Deleżyński.

 

Monika Majewska

Senior PR & Content Marketing Specialist ManpowerGroup Polska

+48 539 603 057

 

Materiał partnera.

 

powrót

  • O nas|
  • Kreator CV|
  • Profesjonalne CV|
  • Konsultacje|
  • Poradniki|
  • Regulamin|
  • Polityka prywatności|
  • Współpraca|
  • Kontakt

© 2015 - 2025 CV.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.